Förkläde

Som jag skrivit förut, så tycker jag att det är ganska så kul att sy, men är ju inte så duktig på det. allt blir så snett och vint. Men det ska väl synas att det är handgjort=)

Jag tvekade lite över , om jag skulle blogga den här. jag vill ju inte vara ansvarig över att nån skrattar ihjäl sig.
men jag tar risken..Haha

jag har haft en idé i huvet ett bra tag , att jag ska prova på att sy ett förkläde till Alva. Såg för jätte länge sen otroligt läckra förkläden som
Lucy gjort, och blev jätte sugen på att prova.
Och igår gjorde jag slag i saken.

Jag klippte till ett vitt bommulstyg, som jag sen kantade med ett rött band.
Fickan klippte jag till från en av Alvas gamla kjolar, och sydde fast ett filthjärta på fickan, innan jag sydde fast den på förklädet. Jag är ganska impad över att jag kom ihåg att sy fast hjärtat först, annars är det en sån där grej jag kommer på efteråt, och då är det ju liksom försent=)

till snörningen fick det bli vita bommulsband

och till sist, klipppte jag ut röda filt bokstäver och sydde fast, vet inte riktigt om jag tyckte det blev så värst snyggt med bokstäverna. men i det stora hela blev jag nöjd med förklädet.

och jag kom även på att det här kan bli en jätte bra julklapp till mina barns alla tjejkusiner, dom små i allafall.
dom bryr sig nog inte, om allt inte är spikrakt sytt=)
Förra året sydde jag ju filt väskor med deras namn på,  och det blev poppis.






Kommentarer
Postat av: AnnaB

Å, jag tycker att det är superduperfint!

Postat av: Fialia

Åååh det är ju jättefint! Fickan är verkligen pricken över i. Knapparna är ju ljuvliga. Det blir jättebra julklappar ju!

2008-11-20 @ 13:03:09
URL: http://scrappa.blogg.se/
Postat av: Marie

Underbart fint!!!

2008-11-22 @ 12:32:08
URL: http://www.sockergrynet.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback