Foppa tofflor & Muffins

Häromdagen var jag inne på Etsy för första gången (jag vet , jag är lite sen av mig;)  )

och då hittade jag ett mönster på dessa URSÖTA små foppa tofflor. till och med jag smälte, fast jag inte är nått fan av dom "skorna"

och mot bättre vetande, köpte jag mönstret. och jag måste verkligen säga att det var klurigt att läsa ett engelskt virkmönster, när jag knapt vet vad maskorna heter på svenska. men jag fick jätte bra hjälp av henne som sålde mönstret + att jag sökte på nätet (hur i hela friden har vi klarat oss utan internet???)

men efter mycket om och men har jag nu ett par bebis tofflor, nu är det bara bebisen som fattas. Han är nu 8:a dagar försenad. och vi väntar alla med spänning. jag är glad att det inte är jag som är gravid, skulle ha blivit galen vid det här laget=)

ja, nu blev inte mina lika fina som dom i mönstret, men tänk på att jag är en amatör virkare=)

(jag har varken min kamera hemma eller photoshop i datorn, så bilderna är inte dom bästa, men jag hoppas ni ser ändå)



jag har även sytt lite muffins=)
vi har ett kakfat av  i köket, som såg lite tomt ut, så jag fick för mig att sy lite muffins och sätta dit, för att piffa upp det lite.
beskrivningen till dom hittade jag här



nu ska jag gå och virka lite, om jag tränar lite, så kanske jag får till dom lite snyggare=)

Kram så länge!

Kommentarer
Postat av: myamia

Så fina muffinsarna blev. Måste visa min mamma , de var jättefina! Jag har din blog bland mina prenumerationer men jag lämnar tyvärr sällan en kommentar, men jag var ju tvungen nu :) (ja det är ju min mamma som gjort beskrivningen då, haha det kanske jag borde börjat med ;)) Vill oxå passa på att säga att jag tycker om dina alster & din stil! Kramis Myamia

Postat av: AnnaB

Wow, jag är grymt impad...! Superfint! Och vad skoj att det var myamias mamma som gjort beskrivningen... :)

2008-08-29 @ 07:53:25
URL: http://annab.blogg.se/
Postat av: Fnyz/Hanna

ååååååååååååååååååå vilka söta foppatofllor. Du har inte lust å sälja ett par ;-D

2008-08-31 @ 21:15:43
URL: http://fnyz.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tofflorna är dom sötaste jag sett!!

2008-09-01 @ 11:48:47
URL: http://nagonstansilivet.blogg.se/
Postat av: Marit

Ljuvligt söta tofflor!

Maximus kommer älska dem =)



Och muffinsen!!! Underbara!!!

2008-09-01 @ 22:18:25
URL: http://maritsscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback